Όταν συνομιλεί κάποιος μέσω τηλεφώνου ή υπολογιστή με κάποιον άλλον, τα ακουστικά έχουν πολύ μεγαλύτερη επίδραση στους ακροατές από τα εξωτερικά ηχεία, επειδή βάζουν τον ήχο «μέσα στο κεφάλι σου», όπως εξηγεί μια νέα μελέτη.

«Τα ακουστικά παράγουν ένα φαινόμενο που ονομάζεται “εντοπισμός στο κεφάλι”, το οποίο κάνει το ηχείο να ακούγεται σαν να είναι μέσα στο κεφάλι σας», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης On Amir, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.

«Συνεπώς, οι ακροατές αντιλαμβάνονται τους επικοινωνούντες ως πιο κοντινούς – τόσο σωματικά όσο και κοινωνικά. Ως αποτέλεσμα, οι ακροατές αντιλαμβάνονται τον άνθρωπο που επικοινωνεί μαζί τους ως πιο “ζεστό”, νιώθουν και συμπεριφέρονται με περισσότερη ενσυναίσθηση απέναντί ​​τους και πείθονται πιο εύκολα από αυτούς», εξήγησε ο καθηγητής σε δελτίο Τύπου.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν σημαντική επίδραση σε προγράμματα κατάρτισης, εξ αποστάσεως εργασία και διαφήμιση, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Σε μια σειρά πειραμάτων και ερευνών που αφορούσαν περισσότερα από 4.000 άτομα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ακουστικά έχουν πολύ ισχυρότερη επίδραση από τα εξωτερικά ηχεία στις αντιλήψεις, τις κρίσεις και τις συμπεριφορές των ακροατών.

Τα ευρήματα – που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Organizational Behavior and Human Decision Processes – θα μπορούσαν να αφήσουν το σημάδι τους σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της εξ αποστάσεως εργασίας και της εκπαίδευσης, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές.

«Οι οργανισμοί μπορεί να εξετάσουν αυτή την έρευνα όταν σχεδιάζουν την εκπαίδευση ή τα διαδικτυακά τους σεμινάρια», δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Juliana Schroeder, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ: «Για παράδειγμα, οι διευθυντές μπορεί να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους να ακούν εκπαιδεύσεις για θέματα ασφάλειας ή διαδικτυακά σεμινάρια χρησιμοποιώντας ακουστικά, τα οποία μπορεί να αλλάξουν πιο αποτελεσματικά τη στάση και τη συμπεριφορά τους, σε σύγκριση με την ακρόαση μέσω ηχείων».

Οι εταιρείες θα μπορούσαν να στείλουν στους υπαλλήλους τους ακουστικά για να ενθαρρύνουν τη χρήση τους στις τηλεφωνικές συνομιλίες, κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τη συνεργασία, ειδικά στην εποχή της απομακρυσμένης εργασίας, πρόσθεσε ο καθηγητής Amir.

Τα ακουστικά μπορεί επίσης να καλλιεργήσουν ένα πιο πιστό και αφοσιωμένο κοινό για πάσης φύσης δημόσια πρόσωπα, είπαν οι ερευνητές: «Η έρευνά μας δείχνει ότι οι influencers, οι bloggers και οι podcasters θα θέλουν να προσπαθήσουν να βεβαιωθούν ότι οι άνθρωποι τους ακούν με ακουστικά, επειδή αυτό δημιουργεί πιστό κοινό», είπε ο καθηγητής. «Η έρευνά μας υποστηρίζει ότι δεν είναι μόνο το τι ή ποιον ακούνε οι άνθρωποι που επηρεάζουν τις κρίσεις, τις αποφάσεις και τις συμπεριφορές τους, αλλά και το πώς ακούν το οποιοδήποτε μήνυμα».