Τα συσκευασμένα τρόφιμα για παιδιά που έχουν δημοφιλείς χαρακτήρες παιδικών σειρών στις συσκευασίες τους είναι πιθανώς λιγότερο υγιεινά από τα τρόφιμα που δεν έχουν εντυπωσιακές ετικέτες, όπως δείχνει μια νέα καναδική μελέτη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο δήλωσαν ότι η μελέτη τους σχεδιάστηκε για να εξετάσει «τη σχέση μεταξύ της θρεπτικής σύστασης και της ισχύος του μάρκετινγκ». Εξέτασαν δεδομένα για τον σχεδιασμό της συσκευασίας και τη διατροφική αξία από 5.850 συσκευασμένα τρόφιμα «για παιδιά» που καταγράφηκαν σε μια καναδική βάση δεδομένων του 2017. Περισσότερες από 20 κατηγορίες τροφίμων ορίστηκαν από τους ερευνητές ως «σχετικές» με τα παιδιά. Η λίστα περιελάμβανε μπισκότα, κράκερ, ψωμί για τοστ, γιαούρτι και δημητριακά.

Συνολικά, το 13% των τροφίμων που σχετίζονταν με τα παιδιά θεωρήθηκαν από τους ερευνητές ότι έχουν «μάρκετινγκ ελκυστικό για τα παιδιά». Αυτά τα τρόφιμα ήταν σημαντικά πιο πιθανό να είναι φτωχά σε θρεπτική ποιότητα, σε σύγκριση με τρόφιμα με λιγότερο ελκυστική συσκευασία. Τα τρόφιμα με συσκευασίες που έχουν σχεδιαστεί για να επηρεάζουν τα παιδιά ήταν πιο πιθανό να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και χαμηλά επίπεδα θρεπτικών συστατικών, τα οποία τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό PLOS One.

«Υπάρχουν πολλά προϊόντα στα ράφια που απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό στα παιδιά», δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Δρ Christine Mulligan: «Δυστυχώς, διαπιστώσαμε ότι αυτά τα προϊόντα είναι, τις περισσότερες φορές, πολύ ανθυγιεινά και χειρότερης διατροφικής ποιότητας από προϊόντα που δεν προωθούνται στα παιδιά».

Παγκοσμίως, αξιωματούχοι δημόσιας υγείας έχουν εκφράσει ανησυχία για τα αυξανόμενα ποσοστά προβλημάτων υγείας στην παιδική ηλικία που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης. Το CDC, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, εξέδωσε μια ανησυχητική έκθεση πριν από μερικούς μήνες, αναφέροντας ότι 1 στα 3 παιδιά στις ΗΠΑ δεν τρώνε καθημερινά μερίδα φρούτων και τα μισά παιδιά δεν τρώνε καθημερινά μερίδα λαχανικών.

Οι ερευνητές κάλεσαν τις κυβερνήσεις να ελέγχουν πιο αυστηρά το μάρκετινγκ που απευθύνεται στα παιδιά στις συσκευασίες τροφίμων.

«Τα ανθυγιεινά προϊόντα με ισχυρό μάρκετινγκ που είναι ελκυστικό για τα παιδιά κυριαρχούν στην αγορά τροφίμων», κατέληξαν οι συγγραφείς: «Η εφαρμογή περιορισμών στο μάρκετινγκ που θα προστατεύουν τα παιδιά πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα».